Projektek
Erasmus + 2023-1-HU01-KA122-VET-000134826 - Dékáni 2024.05.06. - 2024.05.19.
Kiskunhalasi SZC Dékáni Árpád Technikum
Projekt címe: A honvédők, a rendészeti és a szépségipari dolgozók szakmai kompetenciáinak fejlesztése
Utazás dátuma: 2024.05.06-2024.05.19
Helyszín: Görögország
Fogadócég: GEORGIKES EKMETALEUSEIS & TRAINING SERVICES
Szakmai tevékenység
1-2. nap
A tanulók két csoportra lettek osztva, a kadétok informatikai katonai témában mélyültek el, a rendészek a görög rendészeti dolgozók munkájával és szabályaival ismerkedtek meg. A kadétok irodai szoftverek kezelésével és foglalkoztak a diákok és a katonai okmánykezelési rendszerek működéséről. Azonosítják a kommunikációs partner érzelmi állapotát és a kapcsolódó esetleges konfliktusokat. A diákok egyre önállóbbakká válnak.
3.nap
Gyakorlati foglalkozás az alap IT szoftverek és műszaki programok használatáról. Csoportos feladat az adatbázis-kezelés alapjainak elsajátítására. Alapszinten megismerik az alapvető önvédelmi technikákat. A tanulók nagyon nyitottak voltak az új dolgok megismerésére.
4.nap
Előadás a katonai, államigazgatási és közigazgatási feladatok közötti különbségekről. Diskusszió a védelem, állampolgári jogok és végrehajtási kötelezettségek komplexitásáról. Megismerik a legjellemzőbb szabálysértési (köznyugalom és tulajdon elleni, közlekedési és közterületre vonatkozó tényállások) és büntető tényállásokat. Elkötelezettebbé válnak a biztonság fenntartása és megőrzése iránt.
5.nap
Megismerik a fizikai állóképesség összetevőit és fejlesztésének módszereit. Tudatosan tervezi és fejleszti fizikai állóképességét a diák. Összefoglalás a héten tanultakról, készségfejlesztési célkitűzések meghatározása. A diákok megoszthatták észrevételeiket és tanulási tapasztalataikat. A hétvégén felfedezték a környéket, betekintést nyertek a görög kultúrába. Az első héten a honvéd kadétok az informatikai rendszer üzemeltetésének alapjaival ismerkedtek meg. A tanulás fókusza a katonai szakmai kifejezések brit és amerikai megfelelőinek elsajátítására, az alap szintű angol nyelvi kommunikációra, valamint a speciális katonai irat- és okmánykezelési eszközök és előírások megismerésére irányult. A gyakorlati héten megfigyelhető volt, hogy a diákok aktívan részt vettek a foglalkozásokon és jól alkalmazkodtak az idegennyelvi környezethez. Az informatikai és katonai szabványoknak való megfelelés iránti törekvésük kiemelkedő volt, valamint az új szoftverek iránti érdeklődésük pozitív hatással bírt az egész csoport szakmai fejlődésére.
2. hét
1.nap
Gyakorlati feladatok az ügyfélszolgálati szituációk kezelésére különböző kommunikációs csatornákon. Megismerkedtek a jelentés, jegyzőkönyv, feljegyzés fő tartalmi követelményeire vonatkozó szakmai elvárásokkal. Szakmai igényességre, szakszerűségre, pontosságra törekedtek a nap során.
2.nap
A számítástechnikai és irodai technológiák legújabb fejlesztéseiről kaphattak bővebb információt. Irodatechnikai, információs és kommunikációs eszközöket, berendezéseket tanulnak meg használni, adatrögzítést végezni.
3.nap
Gyakorlati foglalkozás a távfelügyeleti rendszerek kezeléséről, konkrét hálózati részegységek monitorozásával. Csoportos feladat a hálózati változások figyelésére és azok gyors kezelésére.
4.nap
Gyakorlatok az egyedi gyári és általánosan használt programozási szoftverek alkalmazására. A jogtalan támadás elhárítására használt eszközök (gumibot, vegyi eszköz, lőfegyver) biztonságos használati módját, a kényszerítő testi erő alkalmazásának módját, és az azok alkalmazására vonatkozó jogszabályi és szakmai, taktikai előírásokat is megtanulhatták a diákok.
5.nap
Angol nyelvi gyakorlat, amely során a diákok szakmai témákban kommunikáltak, így tovább fejlesztve nyelvi készségeiket. A program zárónapján mindenki megosztotta a gondolatait és az érzéseit a mobilitással kapcsolatban. Meghatározták a pozitívumokat és a negatívumokat is.
A második héten a diákok az ügyfélszolgálati alapokkal és az adatvédelmi szabályokkal ismerkedtek meg, továbbá komoly hangsúlyt fektettek az infokommunikációs eszközök kezelésére, távfelügyeleti rendszerek megismerésére és a hálózati változások monitorozására.
A diákok aktívan részt vettek a foglalkozásokon, és kiválóan alkalmazták az újonnan megszerzett ismereteiket valós helyzetekben. Az angol nyelvű kommunikáció gyakorlata tovább erősítette készségeiket, ami hozzájárul a nemzetközi környezetben való hatékony működésükhöz.
A hazautazás nehéz volt a tanulók számára, hiszen megszerették Görögországot.
A program lehetőséget adott a diákoknak arra, hogy gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek szakterületükön, ami elősegítheti későbbi karrierjük kialakítását és előmozdítását. A külföldi mobilitás kihívásokkal teli, ami segíti a diákokat abban, hogy jobban megismerjék saját magukat, fejlesszék problémamegoldó képességüket, és megtanulják, hogyan alkalmazkodjanak új helyzetekhez. A nemzetközi környezetben eltöltött idő lehetőséget biztosított a diákok számára, hogy megismerjenek és megértsenek más kultúrákat, ezáltal fejlesztve interkulturális kommunikációs képességeiket. A program részeként a diákok új barátságokat és szakmai kapcsolatokat alakítottak ki, amelyek értékes támogatást nyújthatnak jövőbeli tanulmányaikban és karrierjükben.
Összefoglalva, a szakképzési tanulók rövid távú, szakmailag és tanulmányi szempontból motivált mobilitása számos előnnyel járt a diákok számára. A programban való részvétel lehetőséget biztosított a szakmai tudás bővítésére, idegen nyelvi készségek fejlesztésére, személyes növekedésre, új készségek elsajátítására, interkulturális élmények gyűjtésére, a látókör szélesítésére, valamint a saját korlátaik felfedezésére és azok leküzdésére.
Az én részvételem:
Több okból kifolyólag is hasznosnak bizonyult az Erasmus+ szakmai mobilitási programban való részvételem. Először is, ez a lehetőség segített a saját pedagógiai és szakmai készségek fejlesztésében, hiszen közvetlen tapasztalatot szereztem nemzetközi környezetben, ami új perspektívákat és módszereket nyújthat az oktatáshoz. Másodszor, lehetőséget kaptam arra, hogy jobban megismerjem a diákokat, amivel mélyebb, mentor-szerű kapcsolatot alakítottam ki velük, ezáltal hatékonyabban támogatva őket személyes és szakmai fejlődésükben.
Továbbá az utazás alkalom volt arra, hogy fejlesszem kommunikációs és nyelvi készségeimet, ami a nemzetközi együttműködések során kulcsfontosságú. Ezen kívül, a program során kialakított új szakmai kapcsolatok és a tapasztalatcsere más oktatási szakemberekkel hozzájárult a legjobb gyakorlatok megismeréséhez.
Végezetül, a program lehetőséget nyújtott arra, hogy közvetlenül tapasztaljam meg és értékeljem a diákok szakmai és személyes fejlődését egy új és kihívásokkal teli környezetben, ami további betekintést nyújtott a diákjaim képességeibe és fejlesztési lehetőségeibe. Ez az élmény nem csak a diákoknak, hanem nekem is értékes visszajelzést és ösztönzést jelentett a további szakmai utazás során.
Készítette: Kothenc Ádám
Kísérő tanár
GALÉRIA
2023-1-HU01-KA122-VET-000134826